ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.

لذا حواس پرتی یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرورفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.برای ایجاد تمرکز حواس باید عواملی را که مانع از تمرکز می شود شناخت و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

توصیف وضع موجود

اینجانب ... آموزگار پایه ششم هستم.در این آموزشگاهبعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی عسل در کلاس بود.

او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.

ضمن اینکه عسل دختری مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی عسل و توجه او به من ، انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم....

منابع

عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، 1363

 -اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، 1383

 سایت تبیان

 سایت زلال

 -سایت مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت

 -روزنامه شاپرک

 

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مبانی قارچ شناسی در 202 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مبانی قارچ شناسی در 202 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مبانی قارچ شناسی در 202 اسلاید

قارچ‌ها دسته‌ای جداگانه از یوکاریوتها را تشکیل می‌دهند و نه گیاه هستند و نه جانور. سلسله قارچان (Fungi) سلسله‌ای از هوهسته‌ای‌ها است که در دیوارهٔ یاخته‌های آنها کیتین وجود دارد و توان نورآمایی (photosynthesis) ندارند. نام دیگر قارچ در فارسی سَماروغ بوده‌است. مردم عادی به آن «کلاه دیوان» و «چتر مار» هم می‌گویند.

قارچ‌ها همگی دگرپرورده (هتروتروف یا دگرخوار) بوده و برای رشد و تکثیر به ترکیبات آلی برای دریافت انرژی و کربن نیاز دارند. قارچها هوازی یاناهوازی اختیاری هستند. اکثر قارچ‌ها گندروی (ساپروتروف) بوده، در خاک و آب به سر می‌برند و در این نواحی، بقایای گیاهی و جانوری را تجزیه می‌کنند. قارچها مانند باکتریها در تجزیهٔ مواد و گردش عناصر در طبیعت دخالت داشته، حائز اهمیتند. علم مطالعهٔ قارچ‌ها را قارچ‌شناسی نامیده و علم مطالعهٔ قارچ‌های انگل برای انسان را قارچ‌شناسی پزشکی گویند (این انگل‌ها بیماری‌های زیادی به وجود می‌آورند).

قارچ‌ها تأثیرهای زیاد و متفاوتی در طبیعت دارند. گونه‌ای از قارچ‌ها با تخمیر انگور آن را تبدیل به شراب می‌کند. گونه‌ای دیگر انگورها را بر روی تاکمی‌کُشد. گونه‌ای دیگر باعث سیاه شدن رنگ کاشی‌های حمام می‌شود و گونه‌های دیگر قارچ، باعث ایجاد یا درمان بیماری می‌شوند یا باعث پوسیدگی چوب یا رویش دوبارهٔ ریشهٔ گیاه می‌شوند. قارچ‌ها بر خلاف گیاهان نمی‌توانند خوراک خود را تولید کنند؛ بنابر این برای ادامهٔ زندگی ناچارند مصرف‌کننده باشند (هتروتروف).

دسته‌بندی

بیش از ۳۸ هزار نوع قارچ وجود دارد که بعضی از آنها سمی اند و بعضی از آنها قابل خوردن می‌باشند. رنگ، شکل و اندازهٔ قارچ‌ها می‌تواند خیلی متنوع و مختلف باشد. سلسلهٔ قارچها به دو شاخهٔ قارچ‌های کاذب و قارچ‌های حقیقی تقسیم‌بندی می‌شوند. قارچ‌های حقیقی خود به پنج زیر شاخه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: ماستیگومایکوتا، زیگومایکوتا، آسکومایکوتا، بازیدیومایکوتا و دئوترومایست.

بعضی از قارچ‌ها با تثبیت نیتروژن به گیاهان کمک می‌کنند و بعضی دیگر به خاطر داشتن این ویژگی با گیاهان به طور همزیست زندگی می‌کنند.

کپک عنوانی کلی‌است که به همهٔ گونه‌های قارچهای ذره‌بینی که به صورت رشته‌های چندسلولی رشد می‌کنند اطلاق می‌شود.

قارچها انواع خوراکی نیز دارند که زیرشاخه بازیدیومایکوتا و از نوع قارچ چتری هستند. قارچ‌های خوراکی از لحاظ نوع تغذیه‌شان به دو دستهٔ: تجزیه‌کننده‌های اولیه و تجزیه‌کننده‌های ثانویه تقسیم می‌شوند: تجزیه‌کننده‌های اولیه به دسته‌ای از قارچها اطلاق می‌گردد که توانایی تجزیهٔسلولز و بقایای مردهٔ گیاهی را دارند؛ اما تجزیه‌کننده‌های ثانویه برای رشد و تغذیه به محیطی احتیاج دارند که قبلاً توسط ریزسازوارهها(میکروب‌ها) تجزیه شده باشند. طبق طبقه‌بندی فوق قارچهای Agaricus SPP. و Volvariella SPP. در دستهٔ قارچهای تجزیه کنندهٔ ثانویه و Polurotus SPP. و (Shitake)Lentinus SPP. در دسته قارچهای تجزیه کنندهٔ اولیه قرار می‌گیرند. قارچ‌های سمی متعددی نیز در طبیعت رویش دارند. تغذیه از این قارچ‌ها منجر به بروز علایم متعدد روانی و جسمی تا مرگ می‌گردد. لازم به ذکراست که قارچ‌های سمی مشابهت نزدیکی با قارچ‌های خوراکی دارند بنابراین درمصرف هرنوع قارچ ناشناخته‌ای نهایت دقت لازم است.

خواص دارویی

برخی آنتی‌بیوتیکها ازجمله پلوروموتیلین از کشت قارچ تهیه می‌شوند. قارچها همچنین به عنوان مهارکننده آنزیم بکار برده می‌شوند. انواعی از قارچها مانندقارچ‌های سیلوسایبین، خاصیت توهمزایی دارند.

A collage of five fungi (clockwise from top-left): a mushroom with a flat, red top with white-spots, and a white stem growing on the ground; a red cup-shaped fungus growing on wood; a stack of green and white moldy bread slices on a plate; a microscopic, spherical grey semitransparent cell, with a smaller spherical cell beside it; a microscopic view of an elongated cellular structure shaped like a microphone, attached to the larger end is a number of smaller roughly circular elements that collectively form a mass around it

 

فهرست مطالب:

پیشگفتار

ویژگیهای اصلی قارچها

اشکال مختلف ریسه در قارچها

ریزومورف

ساختار یاخته ‌ای قارچها

دیواره یاخته ‌ای

ساختار دیواره ‌های عرضی

محدودیتهای مطالعه هسته قارچها

تغذیه قارچها

برخی از واکنشهای دفاعی گیاهان

تولید مثل قارچها

تولید مثل غیرجنسی

انواع هاگها

تولید مثل جنسی

انواع تولید مثل جنسی

ارتباط اکولوژیک قارچها و اهمیت اقتصادی و کاربردی آنها

ضررهای ناشی از قارچها

جایگاه قارچها در بین موجودات زنده

اصول نامگذاری و رده ‌بندی قارچها

پسوندهای عمده

نام علمی شاخه ‌ها و زیرشاخه ‌های قارچها

خصوصیات عمدة شاخه ‌ها و زیرشاخه ‌های قارچها

میکسومایکوتا

رده‌ بندی میکسومایکوتا

ردة آکرازیومیست

ردة میکسومیست

ردة اکرازیومیست

ماستیگومایکوتینا

ساختار میسلیوم

کیتریدیومیست

نمونه‌ هایی از راسته کیتریدیال

نمونه‌ ای از راسته مونوبلفاریدال

ردة اوومیست

نمونه‌ای از راستة ساپرولگینال

نمونه ‌هایی از راسته پرونوسپورال

زیگومایکوتینا

ردة زیگومیست

ردة تریکومیست

آسکومایکوتینا

قارچهای بدون آسکوکارپ

ساکارومیسس

قارچهای دارای آسکوکارپ

پنی‌ سیلیوم

و...





بنر استند لایه باز 9دی-PSD-فتوشاپ

بنر استند لایه باز 9دی-PSD-فتوشاپ

بنر استند لایه باز 9دی-PSD-فتوشاپ

بنر استند لایه باز 9دی-PSD-فتوشاپ

قابل ویرایش در فتوشاپ/با کیفیت/در قطع استندی 2 در 90