ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.

لذا حواس پرتی یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرورفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.برای ایجاد تمرکز حواس باید عواملی را که مانع از تمرکز می شود شناخت و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

توصیف وضع موجود

اینجانب ... آموزگار پایه ششم هستم.در این آموزشگاهبعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی عسل در کلاس بود.

او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.

ضمن اینکه عسل دختری مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی عسل و توجه او به من ، انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم....

منابع

عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، 1363

 -اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، 1383

 سایت تبیان

 سایت زلال

 -سایت مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت

 -روزنامه شاپرک

 

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم به تمرکز و دقت دانش آموزان پایه ششم و بخصوص عسل جانجان کمک شایانی نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.