ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونه توانستم سطح علمی دانش آموزانم رابا ارزشیابی های کتبی وشفاهی بالا ببرم؟

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونه توانستم  سطح علمی دانش آموزانم رابا ارزشیابی  های کتبی وشفاهی بالا ببرم؟

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونه توانستم سطح علمی دانش آموزانم رابا ارزشیابی های کتبی وشفاهی بالا ببرم؟

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونه توانستم سطح علمی دانش آموزانم رابا ارزشیابی های کتبی وشفاهی بالا ببرم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 33صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

تربیت فرزند با همۀ سادگی و طبیعی بودن از کارهای دشوارومسؤلیت های سخت وسنگین است.

تا روزی که طفل خرد سال و در آغوش مادر است نگهداری او برای والدین یک مشکل است، روزی که به راه می افتد این دشواری به گونه ای دیگر رخ می نمایدوزمانی که به مدرسه وکلاس درس وارد می شود وآغاز فراگیری علم و دانش های گونا گون می رسد ،این سختی دو چندان می شود.

همهً آنهایی که به مدرسه میروند به یک میزان توفیق پیشرفت ندارندوهمۀ آ نان که در سایۀ لطف و عنایت و زحمت والدین و مربیان قرار می گیرند، به یک درجه رشد نمی کنند.

برای عده ای مسألۀ افت تحصیلی پیش می آید که علت آن خواه موجه ویا غیرموجه برای والدین و مربیان مشکل آفرین است وطبیعی است که باید در این مورد تدابیر خاصی اندیشیده ومشکل بر طرف شود.

اساس این پژوهش دانش آموزانی را در بر می گیرد که دلیل عقب ماندگی درسی آن ها ذهنی وارثی نبوده ، بلکه در عین داشتن هوش و استعداد کافی از دروس و برنامه های تحصیلی عقب مانده اند و نمی توانند همگام با دیگر دانش آموزان پیش بروند ودر به دست آوردن موفقیت های تحصیلی دشواری هایی برای خود و دیگران می آفرینند.

به کار گیری روش های متعدد وابتکاری می تواند با توجه به موقعیت های مختلف زمانی ومکانی نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان داشته با شد و آینده ی تاریک وبی روح آنان را به دنیایی روشن وزیبا تبدیل نماید

توصیف وضع موجود

من با سابقه ی تدریس سال با مدرک تحصیلی لیسانس آموزش ابتدایی به عنوان آموزگار کلاس پنجم دبستان ، ناحیه ی آموزش و پرورش شهرستان مشغول به خدمت هستم . امسال اولین سال خدمت من در این آموزشگاه است که دارای 2 شیفت دخترانه می باشد و در یکی از نقاط جنوبی و مهاجر پذیر شهر قرار دارد . اکثر دانش آموزان دارای مشکلات خانوادگی از قبیل فقر و بیکاری و بی سوادی هستند .

تعداد دانش آموزان آموزشگاه 244 نفر و کلاس من دارای 33دانش آموز است.

از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های کتبی و شفاهی بسیاری که به عمل می آوردم و روش تدریس های متعدد و فعال که به کار می گرفتم تعدادی از دانش آموزانم نمرات پائین تر از حد انتظار کسب می کنند و شدیداً دچار افت تحصیلی هستند.این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و من نیز مجبور به استفاده از راه حل های موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس بودم ....

فهرست منابع

صفوی،امان الله.(1375). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.

1- پارسا،محمد.(1357).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت معلم ،چاپ اول.

2- قانمی،علی.(1378).خانواده و مسانل مدرسه ای کودکان،نشر آرین، چاپ سوم.

4-سیف ،علی اکبر.(1380).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

5-قاسمی پویا،اقبال.(1382). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

6-نصیریان،،شهناز.(1382). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

7-مبینی پویا،محمد رضا.(1386. راهنمای نوشتن چکیده ی مقاله، سه شنبه،دوم بهمن 1386

www.farsedu.ir

8-رحیمی،عبدالکریم.(1386). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،چهارشنبه،نوزدهم دیماه1386 www.rie.ir

 

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونه توانستم سطح علمی دانش آموزانم رابا ارزشیابی های کتبی وشفاهی بالا ببرم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 33صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.