ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان  را به درس خواندن راغب کنم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در23 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

امروزه مهمترین دغدغه‌ نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی ‏اطلاعاتی و دانایی ‌محور می باشد. برای آنکه همه‌ گروه‌های اجتماعی قادر باشند به طور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشارکت داشته باشند، ‏باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از ‏نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی ‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می ‌باشد.‏ امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم ‏نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوریی نه به عنوان ابزار، ‏بلکه در قالب زیرساخت توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.‏ به کارگیری گسترده‌ی فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند ‏را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های کلیدی جوامع دانش‌بنیان می‎‎باشند و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و ‏کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می ‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای ‏مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می ‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع در اقدام پژوهی حاضر به مطالعه و بررسی تاثیر برد هوشمند و محتوا سازی در کلاس درس و تعمیق و سرعت یادگیری دانش آموزان پایه ششم و علاقه مند شدن آنها به درس و مدرسه پرداخته شده است.

توصیف وضعیت موجود

اینجانب ... .آموزشگاه ...شهرستان.. هستم. بنده مدت... سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. در کلاس من . نفر دانش آموز وجود دارد که امکانات خوبی در دسترس ایشان است. در سال تحصیلی اخیر در ابتدای سال تحصیلی پی بردم که دانش آموزان کلاس رغبت و نشاط کافی به درس و کلاس ندارند. این مسئله فکر مرا به خود مشغول نمود تا حدی که در جهت مشخص شدن این مسئله از طریق مشاهد ، مصاحبه ، آزمون و مطالعه اقدام نمودم که ششمیای دانش آموزان اذعان به بی انگیزگی فرزندانشان در منزل داشتند و همچنین معلمان و دیگر عوامل اجرایی از بی رغبتی و بی حوصلگی دانش آموزان شکایت داشتند. در مطالعاتی که در این زمینه داشتم دریافتم که اگر کلاسی پویا ، شاداب و با نشاط می خواهم باید دانش آموزان از حالت منفعل به فعال درآیند و از حالت معلم محور به دانش آموز محوری حرکت نمایم. متاسفانه هر زمان صحبت از فعالیت درسی یا فعالیت خارج از کلاس می شد دانش آموزان معترض و ناراحت بودند و کلاس انضباط و نظم نداشت و این عدم شادابی مدرسه مسئله ای بود که می خواستم هرچه زودتر و بهتر آن را حل نمایم.بنا بر این تصمیم گرفتم شیوه تدریس را از سنتی به نوین تغییر دهم و با استفاده از برد و تخته هوشمند و محتواسازی کلاس را جذاب و با نشاط سازم....

منابع و مآخذ

1- باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (1387)

2- بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص 65-63، (ویژه نامه تابستان 1380)

3- جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص 84-67)، تهران، ستاد اقامه نماز، (1377)

4- خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت 1380)

5- ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (1383)

 

اقدام پژوهی معلم پایه ششم دبستان چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در23 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.