ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 20صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

پرخاشگری واکنش کلی نسبت به ناکامی است هرچند افراد همیشه پاسخهای پرخاشگرانه آشکار از خود نشان نمی دهند وآن ها را در وجود خود سرکوب می کنند. مثلا پسری که به وسیله یکی از همکلاسان خود مورد اهانت قرار گرفته غالبا به طور فیزیکی به او حمله ور می شود.وفحش وناسزا ، زدوخوردها ودعوا های حیاط مدرسه، خود نشانه هایی ازاین پرخاشگریهاست.

گروهی از روانشناسان معتقدند که طبقات اجتماعی غیر مرفه جامعه ،بیشتر از طبقات متوسط ومرفه جامعه احساسا ت پرخاشگرانه خود را ابراز وآشکار می سازند. (نژاد, 1378)

کارن هورنی روانشناس معروف معتقد است که سرکوب همه احساسات پرخاشگرانه وخصمانه از نقطه نظر سلامت روان بسیار بد وگاه خطر ناک است زیرا سرکوب چنین احساساتی سر انجام به اضطراب و واکنشهای عصبی می انجامد بنابراین پیشنهاد می کند که انسان باید گهگاه احساسات خصمانه خویش را ابراز کند تااز شدت فشار درونی جلوگیری به عمل آید.

نکته مهم آنست که همه افراد دچار احساسات پر خاشگرانه می شوند وروانشناسان کانالهای اجتماع پسند متعددی را برای تسکین ورهایی از این احساسات بیان می کنند که به ویژه در مدارس می توانند مور د استفاده قرار گیرند. ازجمله مسابقات ورزشی ، نقاشی، نمایشنامه وغیره می باشد.

توصیف وضعیت موجود

اینجانب … ، دارای مدرک لیسانس ادبیات ، مدت 30 سال است که مشغول خدمت در نظام تعلیم و تربیت این مرزو بوم هستم . در حال حاضر پست سازمانی من معاونت آموزشی آموزشگاه …روستای …شهرستان … می باشد .

.دراین مدرسه بین همکاران جو بسیار صمیمی وجود دارد ومدرسه ای است دارای نظم و انضباط .

در کلاس سوم این آموزشگاه دانش آموزی دارم بنام شهاب که باتوجه به اینکه از نظر درسی مشکلی ندارد اما هنگامی که درگروه قرار می گیرد بادوستانش درگیر می شود واز الفاظ رکیک ونا متعارف(فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان )استفاده می کند که این عمل او باعث

رنجش وناراحتی دوستانش می شود من بارها با او صحبت کرده ام ودلیل این رفتار را از او سوال کر ده ام واو هر بار جوابی می دهد یک بار می گوید دست خودم نیست یا می گوید نمی توانم ومن اورا بار ها راهنمایی کرده ام اما باز هم این رفتار را از خود نشان می دهد واین عمل او باعث شده که بد نبال پیدا کردن دلایل این رفتار او باشم تا بتوانم آنرا شناسایی و بر طرف کنم....

منابع

1. فر هنگ شمیم (امیر کبیر سابق ) تالیف علی اصغر شمیم

2. کتاب رفتار های بهنجار ونابهنجار تالیف دکتر شکوهی نوابی نژاد

3. جزوه طراحی مسائل آموزشی استاد غفاریان

اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 20صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.