ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم  مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

چکیده:

بسیاری از دانش آمو زان در طی دوران تحصیلی خود دچار افت تحصیلی می شوند این مسا له تلاشی ا ز بروز یک نوع آشفتگی در مسیر یاد گیری آ نان است که البته به میزان هوش آنها ارتبا طی ندارد . درصداین دانش آموزان بسیار بالاست و متا سفا نه در اکثر موارد درمظان اتهام کم هوشی و کم استعدادی قرار می گیرند .

این گو نه مشکلات تنها منجر به افت تحصیلی و اتلاف اقتصاد خا نواده و کشورنمی شود بلکه به خاطر عدم آگاهی صحیح و درست معلمان ووالدین در اکثر مواقع به سرزنش وتحقیردانش آموزان منجر شده و حس ناخو شایند خود ضعیف پنداری و کاهش اعتماد به نفس رادر روح پاکشان به وجود می آورد و چه بسا بسیاری از این مشکلات قبل از ورود به دبستان و یا همان اول دبستان قا بل پیشگیری هستند و می توان به صرف زما نی اندک علل مشکل را شنا سایی ودر مان کرد 0سپس معلمان و مربیان اگر از اطلا عات کا فی و مها رت های لازم بر خوردار نباشد ممکن است بسیاری از اختلالات را در کودک تثبیت کنند. چنان چه از تعریف نا توا نی ها یاد گیری در مفهوم خاص آن عدول کنیم و هر نوع مشکل ادراکی منجر به افت تحصیلی و کاهش میزان پیشرفت تحصیلی را ناتوانی یاد گیری به حساب آوریم تعداد دانش آ موزان درگیر این مشکل درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص خواهد داد . عده ای از معلمان مدارس و والدین کود کان غالبا برای حل مشکل کود کان از روشهای قدیمی و گاه منسوخ کمک میگیرند که علاوه برصرف انرژی و وقت فراون نه تنها به افت تحصیلی و اتلا ف بودجه پا یان نمی پذیرد بلکه به سرزنش و تحقیر دانش آموزان، تشکیل خود انگاره منفی و کاهش عزت نفس آنان انجا میده و سلا مت روانشا ن را به مخاطره می اندازد و چه بسا آنان را به مکانیزم های دفاعی ناموفق می کشا ند 0 مشکلات دانش آموزان در مدرسه به خانه و خانواده را ه می گشاید و اضطراب و نا خشنودی را در همه ی فضای زندگی می پراکند و حاصل این همه ،آسیب سختی است که به بهداشت روانی جامعه وارد می شود 0بنا براین بسیار مهم است که مشکلات یاد گیری به درستی شنا سایی و سپس تحت درمان قرار گیرند 0 قطعا راهبرد های مفید و اثر بخش جهت درمان اختلا لات یا دگیری وجود دارد که معلمین و اولیا بایستی از آنها آگاه باشند 0 در ادامه راهبرد های آمو زشی در زمینه درمان اختلالات املا نویسی خواهد آمد .

ریشه تمام ضعف های آموزشی هر چند علل مختلفی دارد لیکن مهمترین علت از علل مربوطه ضعف در مهارت خواندن دانش آموزان است . چنان که در تحقیق پرلز که چند سال پیش انجام گرفت کشورمان در رتبه های آخر مهارت خواندن قرار گرفته است و شایان توجه است که فعالیت خاصی جهت رفع نقیصه مورد نظر انجام نگرفته است.

اینجانب در اقدام پژوهی حاضر تصمیم گرفته ام تا راهبرد های مختلف یادگیری را در دانش آموزم ترانه اصلانی به کار بندم تا مشکلات وی را در زمینه دیکته نویسی برطرف سازم.

مقدمه

برای بررسی در س املا ابتدا لازم است که خود کلمه ی املا را تعریف نمائیم . در تعریف املا می توان به پر کردن ،از خود چیزی گفتن ،نوشتن مطلبی که دیگری تقریر می کند ، درست نویسی و..... اشاره کرد. طی بررسی های به عمل آمده دانش آموزان دوره ابتدایی در درس املا به نوعی بیشترین افت تحصیلی را دارند که این دلایل افت، باید بررسی و بر طرف شوند. در خصوص ضعف املای دانش آموزان پایه اول باید در نظر داشت که ضعف املا یا ضعیف بودن آن نسبت به سایر دروس و دروس پایه های بالاتر به لحاظ اینکه مواد درسی مختلفی وجود دارد و ضعف املا در این پایه ها نمود بیشتری دارد.

در بازدید هایی که از کلاسهای مختلف، در طول سال تحصیلی به عمل آمده است موضوع مهارت خواندن ،دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است که ضعف مهارت خواندن دانش آموزان مشهود است در صورتی که در هیچ جایی صحبت از این نارسایی و راهکاری جهت رفع آن ارائه نشده است....

فهرست مجلات:

1-حمید جعفریان ، یسار (1386) سفید ، خاکستری ، سیاه در زنگ املاء ؛ مجله ی آموزش ابتدایی 4 ، ماه دی ، شماره مسلسل 89 ، ص 19.

2-خرده بینان ، ماه منیر (1380) ، مجله رشد آموزش ابتدایی 5 ؛ ماه بهمن ، شماره مسلسل 39 ، ص 60 .

 

اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.