ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

ایرانی فایل

فروش فایل های قابل دانلود

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم راهکارهایی برای رفع بی توجهی در کلاس و تمرکز و تشویق دانش آموزان به کار گیرم؟

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم راهکارهایی برای رفع بی توجهی در کلاس و تمرکز و  تشویق دانش آموزان  به کار گیرم؟

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم راهکارهایی برای رفع بی توجهی در کلاس و تمرکز و تشویق دانش آموزان به کار گیرم؟

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم راهکارهایی برای رفع بی توجهی در کلاس و تمرکز و تشویق دانش آموزان به کار گیرم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 31صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

مقدمه

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.

لذا حواس پرتی یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرورفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.برای ایجاد تمرکز حواس باید عواملی را که مانع از تمرکز می شود شناخت و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

توصیف وضع موجود

اینجانب ............ آموزگار پایه ....... هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی و عدم تمرکز تعدادی از دانش آموزان در کلاس بود.

آنها در حین تدریس گاهی سرشان را روی میز می گذاشتند یا به من نگاه می کردند اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کندد و تمرکز ندارند.گاهی هم خودشان را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابشان می کردند .یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسشان در کلاس نیست برای جلب توجه آنها از دو سه نفرشان سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کردند . گفتند : ببخشید حواسم نبود.

ضمن اینکه آنها در فعالیتهای علمی و درسی علاقمند و فعال هستند اما نمره هایی پایانی که کسب می کردند پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی آنها و توجه آنها به من ، انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل آنها باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم....

منابع

1-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، 1383

2-قائمی، علی، زمینه تربیت ، 1365

3-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، 1363

4-اصغری پور، حمید، کلیات ابتدایی و مشاوره ، 1383

 

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم راهکارهایی برای رفع بی توجهی در کلاس و تمرکز و تشویق دانش آموزان به کار گیرم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 31صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.