![]() اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم ساعات استراحت کلاسی را به محیطی جهت احساس آرامش بیش تر و یادگیری بهتر دروس نمایم؟اقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم ساعات استراحت کلاسی را به محیطی جهت احساس آرامش بیش تر و یادگیری بهتر دروس نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 20صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی چکیدهباتوجه به این که اینجانب به عنوان معاون آموزشی مشغول هستم ودغدغه اصلی من ساعت استراحت کلاسی است که بچه هادائمادرحال دعواولگدبازی می باشندتصمیم گرفتم که چه کار کنیم تابتوانیم ساعت استراحت دانش آموزان رابه ساعت شادوبانشاطی تبدیل کنیم وچگونه برنامه هایی درساعات استراحت کلاسی برای شادابی بچه هامی توانیم داشته باشیم وآیاحضورمعاون درساعات استراحت کلاسی دانش آموزان می تواند درشاد کردن دانش آموزان تاثیربگذاردوساعات استراحت کلاسی چقدرباشد تابچه هادرآن زمان لذت کافی ببرند.پس از انجام اقدامات مد نظر، محیط مدرسه تا اندازه ای تغییر کرد که این تغییر هم در رفتار دانش آموزان مشهود بود و هم دانش اموزان و معلمان در ساعات استراحت کلاسی احساس آرامش بیش تری داشتند و هم موجب یادگیری بهتر دروس دانش آموزان در کلاس گردید.مقدمهساعت استراحت کلاسی دانش آموزان هم فرصتی برای استراحت ورفع خستگی نوجوانان ونوجوانان وهم مهمترین وسیله اجتماعی شدن آنان به شمارمی رودوتجربیاتی که دانش آموزان در ساعت تفریح به دست می آورندمی توانددرنگرش آنان نسبت به خودومدرسه وتحصیل اثربگذاردوفرصتی است که باگروهای سنی مختلفی ضمن بازی گروهی باهم دوست شونددرکشورمانقش معاون مدرسه دراین زمینه برجسته است ومدیرنقش چندانی ندارد....منابع1. فر هنگ شمیم (امیر کبیر سابق ) تالیف علی اصغر شمیم2. کتاب رفتار های بهنجار ونابهنجار تالیف دکتر شکوهی نوابی نژاداقدام پژوهی معاون آموزشی چگونه توانستم ساعات استراحت کلاسی را به محیطی جهت احساس آرامش بیش تر و یادگیری بهتر دروس نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 20صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید. |
![]() اقدام پژوهی معاون اجرایی چگونه توانستم شورای دبیران را به محلی جهت تبادل افکار و اندیشه های مختلف تبدیل نمایم؟اقدام پژوهی معاون اجرایی چگونه توانستم شورای دبیران را به محلی جهت تبادل افکار و اندیشه های مختلف تبدیل نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در23 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی چکیدهبحث شورا و اهمیت آن در امور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بر هیچ کس پوشیده نیست تا جاییکه اختصاص سوره ای از کلام خدا به این عنوان مهم یعنی «شورا» ناشی از اهمیت آن است در سیره پیامبر بزرگ اسلام و امامان معصوم هم به کرات به استفاده از مشورت و شریک شدن در امر دیگران تأکید شده است و شورای دبیران این جایگاه مهم را دارا می باشد که می توان با فعال نمودن آن نقش سازندگی دبیران را با مشارکت آنها در تصمیم گیری ها تقویت نمود .شورای دبیران جمعی است از دبیران و اداره کنندگان مدرسه که برای تبادل نظر و اطلاعات ، به منظور ارتقای سطح کیفی آموزشی تشکیل می گردد.در این شورا اخبار و اطلاعات اداری نیز مطرح می شود ولی محور اصلی بحث و و گفتگو درباره ی مسائل آموزشی است.اسلام که کامل ترین و بهترین قوانین را برای حرکت انسان به سوی سعادت و خوشبختی دار است و براساس سرشت انسان استوار بوده و رشد انسان و جامعه انسانی را درحرکت به سوی کمال مطلق که همان الله است تضمین می کند، قطعاً نه اهمیت مشاوره و شورا را درتعالی جوامع انسانی نادیده نگرفته بلکه به اندازه ای به آن ارج نهاده که حتی یک سوره به نام شورا نام گذاری شده است. به منظور نشان دادن دیدگاه قرآن نسبت به شکوفایی استعدادها و تبلور و تصفیه اندیشه ها در رابطه با مشاور و شورا لازم است به منابع اسلامی درخصوص این موضوع رجوع کنیم تا قبل از هر چه چیز ضرورت وجودی شورا و اهمیت آن از نظر اسلام روشن شود.مقدمهشورای دبیران موقعیتی فراهم می کند که در آن فکر جمعی و طرح ریزی گروهی شکل می گیرد و فرصت برای ارائه عقابد و آرائ سودمند مهیا می شود و دبیران به شناخت بهتر امور مدرسه توفیق پیدا می کنند. در این جلسات ، تبادل اندیشه و نظر در مورد بسیاری از امور آموزشی مو جب رشد و پرورش اعای هیوت آموزشی می شود .دنیای پر تحول امروز با تحولات سریع و مداوم همراه است به گونه ای که این تغییرات آموزش نو نهالان را با روش های سنتی غیر ممکن می سازد . پاسخگویی به نیاز های امروز و فردای دانش آموزان ایجاب می نماید که دانش روز در قالب روش های متناسب و جدید به دانش آموزان ارائه گردد. بدین لحاظ دبیران مجبورند ضمن ـآنکه محتوای آموزشی را با نیاز های جامعه منطبق می نمایند روش های متناسب با آن را نیز کشف و اعمال کنند.انسان موجودی اجتماعی است که نیازها و خواست های او جز با همکاری و همیاری و تبادل نظر فکری برآورده نمی شود. انسان با کمک و همفکری توانسته است به اختراعات و اکتشافات بزرگ و بهره برداری از آن دست یابد و پیشرفت علم و تکنولوژی هرچه بیشتر این کار جمعی و تبادل اطلاعات وآرا و نظرات را در میان انسان ها ملت ها و دولتها بیشتر و بیشتر می نماید....منابع و ماخذ1 - حقیقی، محمدعلی - علیمردانی، محمد مهدی (1377)، ، انتشارات موسسه فرهنگی نشر عالم، چاپ اول.2 - دویل، میشل و استراوس، دیوید (1375)، . ترجمه فلورا سلطانی تیرانی، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.3 - رضایینژاد، عبدالرضا (1375)، ، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول.4 - ماحوزی، مهدی (1379)، ، مرکز نشر تحقیقات قلم آشنا، چاپ دوم.5 - نصراصفهانی، علی (1379)، ، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، چاپ اول.6 - هینز، ماریون (1372)، ، ترجمه مهدی ایراننژاد پاریزی، انتشارات مرکز آموزش بانکداری، چاپ دوم.7-ظرافتهای دبیری.مولف: مجیدنقیه.انتشارات بین المللی گاج 1385.8-مدرسه ی موفق ،مدیرموفق.مولف:مرتضی مجدفر.انتشارات پیک بهار1386.اقدام پژوهی معاون اجرایی چگونه توانستم شورای دبیران را به محلی جهت تبادل افکار و اندیشه های مختلف تبدیل نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در23 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.
|
![]() دانلود کتاب شرح اسماءالحسنینام کتاب:شرح اسماءالحسنی نویسنده:سعیدبن علی بن وهف القحطانی مترجم:محمدگل گمشادزهی تعداد صفحات:231 فرمت کتاب:PDF زبان کتاب:فارسی اگرمتون توضیحات کمی پیچیده وامروزی است بخاطربازنویسی و پیروی ازقانون کپی متنها است که در متن کتاب کلمات کاملا ساده.اورجینال وقابل فهم هستند مژده:شما میتوانید باخریدهر2 کتاب یک کتاب به رایگان وبه انتخاب خود دریافت کنید(بخش تماس باما همچنین میتوانید جهت سفارش کتابهای خود در تلگرام باما درارتباط باشید:09103894814 |
![]() دانلود کتاب هفتاد دو دیومجموعه کتاب هفتاد و دو شامل دو گونه مختلف می باشد که کتاب دوم بسیار کهن و کمیاب می باشد. کتاب هفتاد و دو دیو نسخه خطی می باشد که درربرگیرنده گردآور ادعیه و طلسمات ااست که بنابه روایاتیکه آمده درر زمانیکه حضرت سلیمان (ع) به اذن خدا پادشاه بشر و حیوانات و جن و انس می شود، برای رهایی ااز همگی دسیسه ها، ااز هفتاد و دو دیو که هرر کدام عامل یک کار (برای نمونه یکتا رزق و روزی، یکی دشمنی و دوری و یکتا ملک و دارایی فراوان) هستند راههایی راا برای ااز بین بردن طلسمات آنها جویا می شود و هفتاد و دو دیو همگی راه ها راا به حضرت سلیمان (ع) اعلام می کنند که تمامی آنها به صورت نسخه خطی درر کتاب هفتاد و دیو بطور کامل جمع آوری شده ااست. نام کتاب:هفتاد دو دیو نویسنده: مترجم: تعداد صفحات:64 فرمت کتاب:PDF زبان کتاب:فارسی اگرمتون توضیحات کمی پیچیده وامروزی است بخاطربازنویسی و پیروی ازقانون کپی متنها است که در متن کتاب کلمات کاملا ساده.اورجینال وقابل فهم هستند مژده:شما میتوانید باخریدهر2 کتاب یک کتاب به رایگان وبه انتخاب خود دریافت کنید(بخش تماس باما همچنین میتوانید جهت سفارش کتابهای خود در تلگرام باما درارتباط باشید:09103894814 |
![]() اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری و نقش موثر اولیاء را در جلسات انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه پر رنگ نمایم؟اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری و نقش موثر اولیاء را در جلسات انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه پر رنگ نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در31 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی چکیدهسازمان یونسکو توصیه می کند : «باید راهبردهایی به وجود آید که بتوان خانوادهها را در امر آموزش فرزندان خود مشارکت داد». و در فصل سوم قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش، ذیل عنوان اصول و مبانی و خط مشی کلی آموزش و پرورش ماده هفتم آمده است که «به منظور تعمیم و توسعه آموزش و پرورش در کشور، زمینههای جلب مشارکت اولیاء در امر آموزش و پرورش از هر طریق ممکن فراهم آید». به این تربیت، زمینههای لازم و مناسب برای همکاری هر چه بیشتر بین اولیا و آموزش و پرورش مهیا گردیده است، و حتی با توجه به اهمیت و حساسیت فوقالعاده موضوع، یکی از وظایف آموزش و پرورش استمداد از اولیا در تعلیم و تربیت تعیین گردیده است، به نحوی که در ماده 26 قانون فوق به این امر مهم عنایت شده است: «ارتباط مستمر با اولیای دانشآموزان و استمداد از آنها در تعلیم و تربیت با توجه به نقش عظیم خانواده در این امر خطیر». بیتردید انجمن های اولیا و مربیان به عنوان قدیمی ترین نهاد مشارکتی در آموزش و پرورش میباشند که «به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانشآموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط در کانون مقدس خانه و آموزشگاه، تلاش می نماید»؛ وانگهی تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی از جمله مهم ترین و اساسی ترین نهادهای کشور است که جایگاه اعتقادی و آرمانی آن، اهمیت آن را مضاعف می سازد. و برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، علاوه بر دستگاه آموزش و پرورش، پدران و مادران ( اولیا ) نیز مسولیت مشترک دارند.با توجه به آنچه گفته شد در سال تحصیلی اخیر وقتی متوجه گردیدم ارتباط اولیاء با آموزشگاه کم شده و نسبت به شرکت در جلسات انجمن احساس مسئولیت کمتری می کنند تصمیم گرفتم با فعال سازی انجمن و ایجاد انگیزه در بین اولیاء این مشکل را برطرف نموده و در جهت همکاری بیشتر اولیاء در امور آموزشگاه سهم خود را ایفا نمایم.مقدمهتحقیقات نشان می دهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که والدین آنها افرادی آگاه و آموزش دیده اند، بیشتر است. در واقع آموزش والدین در مورد مسائل تربیتی، موجب می شود آنها محیط مناسب تری برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوّه فرزندان خود فراهم کنند و این امر، پیشرفت افراد خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت. مدیران و مربیان تربیتی، کلاس هایی با موضوع چگونگی رفتار دانش آموزان با خانواده برگزار می کنند. در این کلاس ها، رفتار هرچه بهتر و صحیح تر دانش آموزان در خانواده به آنها آموزش داده می شود. در صورتی که این کلاس ها، با کلاس هایی که برای آموزش خانواده ها و والدین برپا می شود در ارتباط باشد، تأثیرات بیشتری بر جای می گذارد و در طول دوران تحصیل، می توان اثرات مثبت این حرکت آموزشی را به خوبی مشاهده کرد. با توجه به اهمیت جلسات انجمن اولیا و مربیان بنده به عنوان مدیر آموزشگاه در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم این جلسات را پربار سازم....فهرست منابع و مآخذ1 -آیین نامه انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی، وزارت آموزش و پرورش2 -پیوند: نشریه ماهانه آموزشی - تربیتی، انتشارات انجمن اولیا و مربیان، شماره 2713 -نگاه: نشریه خبری آموزشی - تربیتی، وزارت آموزش و پرورش، سال پنجم، شماره 614 -جهانگرد، یدالله، آشنایی با انجمن اولیا و مربیان، انتشارات دفتر انجمن اولیا و مربیاناقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری و نقش موثر اولیاء را در جلسات انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه پر رنگ نمایم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در31 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید. |