![]() اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی چکیده:بسیاری از دانش آمو زان در طی دوران تحصیلی خود دچار افت تحصیلی می شوند این مسا له تلاشی ا ز بروز یک نوع آشفتگی در مسیر یاد گیری آ نان است که البته به میزان هوش آنها ارتبا طی ندارد . درصداین دانش آموزان بسیار بالاست و متا سفا نه در اکثر موارد درمظان اتهام کم هوشی و کم استعدادی قرار می گیرند .این گو نه مشکلات تنها منجر به افت تحصیلی و اتلاف اقتصاد خا نواده و کشورنمی شود بلکه به خاطر عدم آگاهی صحیح و درست معلمان ووالدین در اکثر مواقع به سرزنش وتحقیردانش آموزان منجر شده و حس ناخو شایند خود ضعیف پنداری و کاهش اعتماد به نفس رادر روح پاکشان به وجود می آورد و چه بسا بسیاری از این مشکلات قبل از ورود به دبستان و یا همان اول دبستان قا بل پیشگیری هستند و می توان به صرف زما نی اندک علل مشکل را شنا سایی ودر مان کرد 0سپس معلمان و مربیان اگر از اطلا عات کا فی و مها رت های لازم بر خوردار نباشد ممکن است بسیاری از اختلالات را در کودک تثبیت کنند. چنان چه از تعریف نا توا نی ها یاد گیری در مفهوم خاص آن عدول کنیم و هر نوع مشکل ادراکی منجر به افت تحصیلی و کاهش میزان پیشرفت تحصیلی را ناتوانی یاد گیری به حساب آوریم تعداد دانش آ موزان درگیر این مشکل درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص خواهد داد . عده ای از معلمان مدارس و والدین کود کان غالبا برای حل مشکل کود کان از روشهای قدیمی و گاه منسوخ کمک میگیرند که علاوه برصرف انرژی و وقت فراون نه تنها به افت تحصیلی و اتلا ف بودجه پا یان نمی پذیرد بلکه به سرزنش و تحقیر دانش آموزان، تشکیل خود انگاره منفی و کاهش عزت نفس آنان انجا میده و سلا مت روانشا ن را به مخاطره می اندازد و چه بسا آنان را به مکانیزم های دفاعی ناموفق می کشا ند 0 مشکلات دانش آموزان در مدرسه به خانه و خانواده را ه می گشاید و اضطراب و نا خشنودی را در همه ی فضای زندگی می پراکند و حاصل این همه ،آسیب سختی است که به بهداشت روانی جامعه وارد می شود 0بنا براین بسیار مهم است که مشکلات یاد گیری به درستی شنا سایی و سپس تحت درمان قرار گیرند 0 قطعا راهبرد های مفید و اثر بخش جهت درمان اختلا لات یا دگیری وجود دارد که معلمین و اولیا بایستی از آنها آگاه باشند 0 در ادامه راهبرد های آمو زشی در زمینه درمان اختلالات املا نویسی خواهد آمد .ریشه تمام ضعف های آموزشی هر چند علل مختلفی دارد لیکن مهمترین علت از علل مربوطه ضعف در مهارت خواندن دانش آموزان است . چنان که در تحقیق پرلز که چند سال پیش انجام گرفت کشورمان در رتبه های آخر مهارت خواندن قرار گرفته است و شایان توجه است که فعالیت خاصی جهت رفع نقیصه مورد نظر انجام نگرفته است.اینجانب در اقدام پژوهی حاضر تصمیم گرفته ام تا راهبرد های مختلف یادگیری را در دانش آموزم ترانه اصلانی به کار بندم تا مشکلات وی را در زمینه دیکته نویسی برطرف سازم.مقدمهبرای بررسی در س املا ابتدا لازم است که خود کلمه ی املا را تعریف نمائیم . در تعریف املا می توان به پر کردن ،از خود چیزی گفتن ،نوشتن مطلبی که دیگری تقریر می کند ، درست نویسی و..... اشاره کرد. طی بررسی های به عمل آمده دانش آموزان دوره ابتدایی در درس املا به نوعی بیشترین افت تحصیلی را دارند که این دلایل افت، باید بررسی و بر طرف شوند. در خصوص ضعف املای دانش آموزان پایه اول باید در نظر داشت که ضعف املا یا ضعیف بودن آن نسبت به سایر دروس و دروس پایه های بالاتر به لحاظ اینکه مواد درسی مختلفی وجود دارد و ضعف املا در این پایه ها نمود بیشتری دارد.در بازدید هایی که از کلاسهای مختلف، در طول سال تحصیلی به عمل آمده است موضوع مهارت خواندن ،دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است که ضعف مهارت خواندن دانش آموزان مشهود است در صورتی که در هیچ جایی صحبت از این نارسایی و راهکاری جهت رفع آن ارائه نشده است....فهرست مجلات:1-حمید جعفریان ، یسار (1386) سفید ، خاکستری ، سیاه در زنگ املاء ؛ مجله ی آموزش ابتدایی 4 ، ماه دی ، شماره مسلسل 89 ، ص 19.2-خرده بینان ، ماه منیر (1380) ، مجله رشد آموزش ابتدایی 5 ؛ ماه بهمن ، شماره مسلسل 39 ، ص 60 .اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم ترانه اصلانی برطرف سازم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.
|
![]() دانلود کتاب خزائن الاسرارفهرست مطالب کتاب:
نام کتاب:خزائن الاسرار نویسنده: مترجم: تعداد صفحات:126سه جلد فرمت کتاب:PDF زبان کتاب:فارسی اگرمتون توضیحات کمی پیچیده وامروزی است بخاطربازنویسی و پیروی ازقانون کپی متنها است که در متن کتاب کلمات کاملا ساده.اورجینال وقابل فهم هستند مژده:شما میتوانید باخریدهر2 کتاب یک کتاب به رایگان وبه انتخاب خود دریافت کنید(بخش تماس باما همچنین میتوانید جهت سفارش کتابهای خود در تلگرام باما درارتباط باشید:09103894814 |
![]() اقدام پژوهی دبیرادبیات فارسی چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم ؟اقدام پژوهی دبیرادبیات فارسی چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 19صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی «چکیده»درتمام مدتی که درس انشا ونگارش راتدریس می کردم همیشه بی توجهی وبی علاقه گی خاصی که دانش آموزان نسبت به این درس داشتند ذهن مرا به خود مشغول کرده بود تاعلت این امر رابیابم معولا درساعات انشا ابتدا موضوع انشایی رابه بچه ها می دادم وزمانی که آنها دست به کار نوشتن درباره ی موضوع جدید می شدند به دلیل کمبود وقت عده ای ازدانش آموزان رابرای خواندن انشایی قبلی خود انتخاب می نمودم وانشای بقیه ی دانش آموزان راخودم می خواندم ونمره می دادم.ضعف وکم کاری که دانش آموزان درساعت انشا ونگارش ازخود نشان می دادند مرابرآنداشت که این مسئله رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش و وبررسی قرار دهم واین کلاس ها رااز یک نواختی خارج سازم.همین امر باعث شده دست به تحقیق وتنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی این درس که همان فراگیران می باشند ؛رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی ازسوالهای من شدند،سعی کردم که ازنظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم.که بامساعدت مدیرآموزشگاه مقدور شد.همچنین طرح خودرا درانجمن اولیا ومربیان آموزشگاه ودرگروههای آموزشی منطقه نیز مطرح نمودم.که درآن جا چندتن ازهمکاران همراه وهم گام من شدند وقبول نمودند که مرایاریدهند تاشیوه های مختلف تدریس انشا رابه اجرا درآوردیم.نتایج حاصله بسیار مطلوب وحتی دربرخی موارد فراتر ازانتظار من بود وبعداز اجرا تاثیر شگرفی درکلاس های انشا به جا گذاشت.مقدمه:توصیف وضعیت موجوداینجانب ………. با میزان تحصیلات کارشناسی در رشته ی زبان و ادبیّات فارسی و … سال .…. سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی 92-91 با سمت دبیر ادبیّات فارسی در مدرسه …….. واقع در شهرستان ……..،استان ………، مشغول به تدریس هستم....«فهرست منابع»1-پورمقدم،حسین قاسم،مظفریان،منوچهر،کتاب معلم فارسی اول ودوم راهنمایی-انتشارات فراین –چاپ دوم-13782- اسلامی ندوشن،محمدعلی،نامه ی نامور،انتشارات علامه طباطبایی،13733-یغما-عادل-کاربرد روشها والگوهای تدریس –انتشارات مدرسه13724-حسین زاده-احمد-فعالسازی دانش آموزان دردرس انشا-گزارش نهایی معلم پژوهندهاقدام پژوهی دبیرادبیات فارسی چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 19صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید. |
![]() دانلود کتاب مرجان جادوکتاب نایاب و گرانقیمت مرجان جادو یگانه ااز بهترین و کاملترین کتاب درر مقوله علوم غریبه و متافیزیک و ادعیه حاجات و طلسمات و آینه بینی و خواندن موکل نوری و ناری و فتح کنوز و دفائن و گنج یابی و ابطال سحر و جادو و کارگشایی و بخت گشایی و افزایش روزی و معاش و هزاران ادعیه حاجات دیگر بصورت کامل و جامع و بصورت دو گونه ااز ااین کتاب می باشد باا فرمت Pdf که گونه اول کل کتاب و نوع دوم بصورت دو سرنوشت یاا (دو جلد) می باشد به زبان پارسی و ااز جهان بزرگوار آموزگار شیخ بهایی می باشد. ااین کتاب راا برای تمامی علاقمندان به علوم غریبه و متافیزیک پیشنهاد می شود. نام کتاب:مرجان جادو نویسنده: مترجم: تعداد صفحات:1274 فرمت کتاب:PDF زبان کتاب:فارسی اگرمتون توضیحات کمی پیچیده وامروزی است بخاطربازنویسی و پیروی ازقانون کپی متنها است که در متن کتاب کلمات کاملا ساده.اورجینال وقابل فهم هستند مژده:شما میتوانید باخریدهر2 کتاب یک کتاب به رایگان وبه انتخاب خود دریافت کنید(بخش تماس باما همچنین میتوانید جهت سفارش کتابهای خود در تلگرام باما درارتباط باشید:09103894814 این کتاب به قیمت 150 تا 200 هزار تومان در سایت ها به فروش میرسد |
![]() اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم شدت ترس و اضطراب اشکان را در کلاس درس کاهش دهم؟اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم شدت ترس و اضطراب اشکان را در کلاس درس کاهش دهم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 14صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی مقدمه:بخشی از رشد کودک، متضمن آموختن و کنترل اضطراب و ترس است، کودکان ترس های بسیاری دارند و ممکن است برخی از آن ها در بزرگسالی هم دچار ترس باشند. اما بسیاری از استرس های و اضطرابهای دوران کودکی در اثر گذشت زمان و تجربه از بین می روند و تنها بخشی از آنها تغییر شکل می دهد و بصورت نیرویی مؤثر در رفتار درمی آیند. اما ترس و اضطراب به یک مفهوم نیستند، ترس علت و موقعیت مشخص دارد و در اکثر موارد، کاربرد و تأثیر مثبت دارد . مثلاً کودکان با وجود ترس می تواند از جان خود حفاظت کنند. اما اضطراب هم کارکرد مثبت دارد و هم کارکرد منفی. یا به عبارت بهتر، احساس اضطراب تا یک جای خاص کارکرد افراد را بهتر می کند و از یک جایی به بعد، افزایش اضطراب باعث افت کارکرد می شود.تفاوت دیگری که اضطراب با ترس دارد این است که علت شفاف و واضحی برای اضطراب نمی توان یافت. اگر چه برای برخی افراد، اضطراب ناشی از موقعیت خاصی است که در آن قرار می گیرند (در یک جمع جدیدی از انسان ها، زمان امتحان هنگام جدایی از خانواده و ...) اما در هیچ یک علت بیرونی دلیل قابل استناد و ملموس برای این نگرانی و اضطراب وجود ندارد . بلکه تصور فرد نسبت به این موقعیت ها مثبت نیست.تعریفی از اضطراب:اضطراب عبارت از ترس فرد از نتایج مجهول مربوط به آینده که گاهی تفکر و اعمال گوناگون را به تعویق می اندازد و یا از دیدگاهی دیگر می توان گفت که اضطراب شامل احساس عدم اطمینان درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژیکی است. به طور کلی اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسی است که با یک یا چند حس جسمی مانند احساس خالی شدنِ سردل، تنگی قفسه سینه، تپش قلب، تعرق؛ سردرد و ... همراه است از دیگر علایم مربوط به اضطراب می توان به عصبی بودن، تنش، احساس خستگی، بی خوابی، لرزش، تنگی نفس، بی حالی، اشکال در تمرکز حواس، تپش قلب، تکرار ادرار، سرگیجه و گوش به زنگ بودن اشاره کرد....منابع :1- احمدی ، سید احمد، مقدمه ای بر مشاوره و روان درمانی ، انتشارات دانشگاه اصفهان ، 13712- بیرجندی ، پروین، روانشناسی رفتار غیرعادی ، نشر دهخدا ، 1375 .3- جمال فر ، ترجمه، روانشناسی شخصیت ، انتشارات بعثت ، 1373 .4- شاملو ، سعید، آسیب شناسی روانی ، انتشارات رشد ، 13685- سرمد ، غلامعلی نشر، روانشناسی کودک ، دورونی راحرز ، ترجمه آوای نوراقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی چگونه توانستم شدت ترس و اضطراب اشکان را در کلاس درس کاهش دهم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 14صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.
|